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Publications
Published in Referred International Journals
2016
Feature based weighted neural network for hand gesture recognition, Contemporary Engineering Sciences, Vol. 9, No. 20, pp.953-960,2016
Feature Based Hybrid Neural Network for Hand Gesture Recognition, Advanced Science and Technology Letters Vol.129 , pp.124-128, 2016
2015
Stratif
ied gesture recognition using the normalized longest common subsequence with rough sets, Signal Processing: Image Communication vol.30 pp.178-189,2015
Serious Game Design for Auditory Training of Hearing-Impaired Children,
TechArt: Journal of Arts and Imaging Science, Vol. 2, No. 1, pp.46-51, 2015
Hybrid Tiled Display System Combining Distributed Rendering and Streaming,
TechArt: Journal of Arts and Imaging Science, Vol. 2, No. 1, pp.74-80, 2015
2014
Improvement in Diversity of Korean Educational Content using Fuzzy Inference, TechArt: Journal of Arts and Imaging Science
The Surrealistic Expression of Augmented Reality through Media Aesthetics, TechArt: Journal of Arts and Imaging Science
2013
Adaptive Differential Evolution Algorithm for Real Time Object Tracking, IEEE Transactions on Consumer Electronics
2012
Utilization of mate
rialfocused paintings in interactive art through the analysis of immersive elements, Digital Creativity
Block-Based Fast Integral Histogram, S-CET
Fast Reference Frame Selection with Adaptive motion Search using RD Cost, S-CET
Block-Based Fast Integral Histogram for Real-Time Applications, ICEIC 2012
Hybrid Motion Search and High-speed Reference Frame Selection Algorithm, ICEIC 2012
Complexity Analysis of Video Frames by Corresponding Audio Features,
SIGMAP
2011
Fast Deblocking Filter for Stereoscopic Video Coding in Mobile Broadcasting, IEEE
A Facial Color Transition Model to Express Character Emotion, IETE
A COMPUTER-ASSISTED LEARNING MODEL BASED ON THE DIGITAL GAME EXPONENTIAL REWARD SYSTEM, Turkish Online Journal of Educational Technology
Enhanced H.264/AVC Deblocking Filter for Stereoscopic Video Coding in Mobile Broadcasting, IEEE
Multi Target Tracking Using M ultiple Independent Particle Filters For Video
Surveillance, ICCE
Articulated Body Tracking Using Belief Propagation with Disparity Map, ISCE
USER-GUIDED SEGMENTATION FOR MEDICAL IMAGE USING BELIEF, IEEE
2010
Variable block-based deblocking filter for H.264/AVC on low-endand low-bit rates
terminals,
Elsevier Signal Processing-Image Communication
Real-time User Interface using Particle Filter with Integral Histogram,
IEEE Transactions on Consumer Electronics
ROI-Centered Compression by Adaptive Quantization for Sports Video,
IEEE Transactions on Consumer Electronics
2008
How changes in context affect human behaviours and performance in mobile
computing systems,
WSEAS TRANSACTIONS on SYSTEMS and CONTROL
Data-based Query Reformulation to Bolster Scenario-Specific Retrieval of
Biomedical Documents,
IJMI
Published in Domestic Journals
2015
지화 인식을 위한 계층적 은닉 마코프
모델,
전자공학회
논문지
2013
이중 링 마스크 저니키 모멘트를 이용한 손동작 인식, 전자공학회 논문지
2012
신뢰 전파와 디스패리티 맵을 사용한 다관절체 사람 추적,
한국기초조형학회전자공학회 논문지
2010
설치 미술에 나타난 동.서양의 그림자 연구,
한국기초조형학회
동기 부여 중심의 교육용 게임 설계,
한국게임학회
2009
정서-색채 이론에 기반한 게임 캐릭터의 동적 얼굴 색 제어,
멀티미디어 학회
동적상태진화신경망에 기반한 팀 에이전트의 진화,
멀티미디어 학회 290-299p
스테레오 영상에서 움직임 벡터를 이용한 고속 변이 벡터 추정,
대한전자공학회_Vol 46_No 5_pp 56-65
2008
가변블록 기반 저복잡도 H.264/AVC 디블록킹 필터,
전자공학회
단계적 퍼지 시스템 전략모듈을 지원하는 에이전트기반 게임 플랫폼,
멀티미디어학회논문지 제11권 제1호, 2008.1, 76-87 (12 pages)
물성중심 회화의 표현 분석을 통한 인터랙티브아트로의 몰입 요소 제안,
한국디자인지식포럼
자연의 불확정적, 불규칙적인 비주얼의 형식미적 해석,
한국디자인지식포럼
캐주얼 게임 디자인 사례 연구,
1권, pp137-146, 한국컴퓨터게임학회논문지 2008,
2007
진화 알고리즘을 적용한 게임 난이도 조절,
한국 컴퓨터 게임학회
한국 전통 민속 놀이 놀이구조 연구, 영상예술연구
vol.11, 영상예술학회, pp. 135-137,
이동 멀티미디어 방송(DMB)에서의 H.264 AVC 압축 파라미터 성능연구,
방송공학회지, 제12권, 제4호, pp. 28-39
시각적인 측면에서 개선된 모바일 웹 콘텐츠 적합화,
한국멀티미디어학회, 10권 10호, pp. 1229-1239,
역사소재 기반 디지털게임의 발전과정 및 기획요소 연구,
방송공학회 논문지,제12권, 제5호, pp.460-479,
게임아트의 추상적 비주얼 형식 분석을 통한 문화 컨텐츠로의 활용가능성 제안-JODI와 TOM BETTS 작품을 중심으로:,
한국디자인포럼, vol. 16, pp.61-71,
2006
다중 시나리오를 가진 콘텐츠 제작을 위한 페트리 네트 모델링 기법,
한국산학연 논문집, 제6권, 제1호, pp. 75-83,
게임 NPC 지능 개발을 위한 부하분산과 그룹 행동을 지원하는 유연한 플랫폼 구조,
대한전자공학회 논문지, 제43권, 제2호, pp.106-117,
네트워크 게임 트래픽 분석 및 모델링,
한국멀티미디어학회 논문지, 제9권, 제5호, pp. 635-648
디지털 콘텐츠제작과정에서 한국,미국,일본의 원소스멀티유스(One-Source Multi-Use)적용방식 비교 연구-게임,애니메이션을 중심으로,
인문콘텐츠학회, vol 8, 239-258,
선 계산 NSE를 이용한 실시간 물 시뮬레이션,
문화컨텐츠기술연구원 논문집,제2권 제1호, pp.137-141
동영상 대역폭 조절을 위한 DCT 영역의 퍼지 측정값:
대한전자공학회 논문지, 제43권 제4호, pp.113-122
2005
JPEG파일의 압축단계를 이용한 디저털 이미지의 위변조 분석,
사진학회지, No.13, pp.155-160,
2004
게임 NPC 지능 개발 플랫폼 구조 비교 및 분석,
한국컴퓨터게임학회 논문지, No. 4,pp. 46-49
청소년 전자게임 교육의 현황과 제도화 움직임에 대한 비판적 고찰,
한국컴퓨터게임학회 논문지, No. 5, pp. 72-79
모바일 기반 미디어 다운로드 서버 설계 및 구현,
한국컴퓨터게임학회 논문지, No 4, pp. 58-62
2003
깊이 레벨에 기반한 지형 텍스처 자동 생성 알고리즘 연구,
한국컴퓨터게임학회논문지, vol 1, no 2, pp. 57-66
한글 문자 입력에 의한 입 모양 애니메이션 기술 분석,
한국컴퓨터게임학회논문지, vol 1, no 2, pp.36-45
애니메이션 합성 시스템을 위한 데이터 구조 분석
한국컴퓨터게임학회논문지, vol 1, no 2, pp.25-35
Published in International Conference
2015
Dynamically Weighted DTW for Dynamic Full-Body Gesture Recognition,
ICISIP
Online Gesture Recognition Using Template Matching Method with Particle Swarm Movement: International Conference on Electronics, Information and Communication
Penalty Added DTW Gesture Recognition Based on Velocity Orientation:
International Conference on Electronics, Information and Communication
Recognition of Face Orientation by Divided Hausdorff Distance,
International Conference on Telecommunication and Signal Processing
Hierarchical Hidden Markov Model for Finger Language Recognition,
Proceedings of the 3rd IIAE International Conference on Intelligent Systems and Image Processing 2015
2014
A DTW Gesture Recognition System Based on Gesture Orientation Histogram, The 18th IEEE ISCE
A fast face detection method based on skin color and Adaboost, The 18th IEEE ISCE
Recognition of Face Orientation Angle using Modified Hausdorff Distance,
IEEE
2013
Modified Levenshtein Distance for Real-time Gesture Recognition, CISP-BMEI 2013
Hand Pose Recognition by using Masked Zernike Moments, VISAPP 2014
2012
Complexity Analysis of Video Frames by Corresponding Audio Features,
SIGMAP
Block-Based Fast Integral Histogram,
SCET
Hybrid Motion Search and High-speed reference frame selection algorithm,
ICEIC
Block Based Fast Integral Histogram for Real-Time Applications,
ICEIC
2011
Enhanced H.264/AV C Deblocking Filter for Stereoscopic Video Coding in Mobile
Broadcasting, ,
IEEE
USER-GUIDED SEGMENTATION FOR MEDICAL IMAGE USING BELIEF PROPAGATION,
ISCE
Multi Target Tracking Using M ultiple Independent Particle Filters For Video
Surveillance,
IEEE
2010
Realtime User Interface using Particle Filter with Integral Histogram,
ICCE 2010
Enhanced Video Co mplexity Analysis with Audio Features,
ICCE 2010
ROI centered Compression by Adaptive Quantization for Sports Video,
ICCE 2010
2009
Soccer ball tracking using dynamic kalman filter with velocity control,
CGIV
Providing novel and useful data for game development using usability expert
evaluation and testing,
CGIV
Expansion of communication in media art through the intelligent interaction,
CGIV
Vision based Real time Game Interface,
ICE_GIC
Soccer Ball Tracking using Dynamic Kalman Filter with Velocity Control,
CGIV
Providing novel and useful data for game development using usability expert
evaluation and testing,
CGIV
Expansion of Communication in Media Art through the Intelligent Interaction,
CGIV
Audio Dynamic Range Control for Set-top Box,
ICCE pp305-306
Facial Color Control to Represent Character Emotion,
ICCE pp501-502
2008
Training Game AI based on Evolutionary Artificial Neural Networks,
APCHI pp. 40-44, 2008
Improvement of Collision Detection for 3D Models using Dynamic-Density,
ICCIT
Usability Expert Evaluation and Testing for Game Development,
APCHI pp. 9-12,
Facial color adaptive Technique based on the theory of emotion-color association
and analysis of animation,
IEEE
Improvement of Collision Detection for 3D Models using Dynamic-Density,
ICCIT
Improvement of Collision Detection Performance of Hierarchies by Using
Classified Dynamic-Density of 3D Objects,
IEEE
2007
Improved Web Content Adaptation for Visual Aspect of Mobile Services,
IEEE SITIS , pp.374-380
Evolving Game Agents based on Adaptive Constraint of Evolution,
ICCIT pp.1241-1246
Realtime Histograms,
ICCIT pp1982-1987
Homogeneity Based Background,
cgiv, pp.103-108
Video Game Consol Audio..Evolution and Future Trends,
cgiv, pp.97-102
Improvement of Collision Detection Performance of Hierarchies by Using
Dynamic-Density of 3D Objects Based on LOD,
cgiv
VARIABLE BLOCK-BASED DEBLOCKING FILTER FOR H.264-AVC,
ICME pp.436-439
An efficiect balance method of stereo images for stereo coding,
The 22nd ITC-CSCC Proceeding Vol2, pp805-806
2006
Dependency Connections for Interconnected FSMs in Modeling Computer Game,
AMTA
Real-Time and Interactive Water Simulation using Precomputed Navier-Stokes
Equation,
ICHIT vol 2, pp. 668-672
Game Character’s Active Facial Color Engine based on the Theory of Emotion Color
Association,
ICHIT vol 2, pp. 751-757
2005
Traffic Analysis and Modeling for Network Games,
CIS pp. 264-269
Flexible Platform Architecture for Developing Game NPC Intelligence with Load
Sharing,
CIS pp. 17-22
Evolutionary Algorithm for Game Difficulty Control,
WSEAS International Conference on E-ACTIVITIES, pp. 7-11
Position Calibration with Infrared LED Tracking System for Game Interface,
CIS pp. 286-291
Dependency Connection for Game State Analysis Using Petri Net,
CIS pp. 1-6,
Published in
Domestic
Conference
2015
2014
2013
2012
2011
2010
프랙탈 함수와 가변 파라미터를 이용한 사실적인 지형생성,
대한전자공학회
색상 정보 기반 Adaboostor 적용 연구,
대한전자공학회
다관절체의 정면 걸음걸이 추적을 위한 축소 차원 belief propagation,
신호처리합동학술대회
프랙탈 함수와 가변 파라미터를 이용한 사실적인 지형생성,
신호처리합동학술대회
2009
다관절체의 정면 걸음걸이 추적을 위한 축소 차원, 신호처리합동학술대회
프랙탈 함수와 가변 파라미터를 이용한 사실적인 지형생성, 23권, pp. 310-313, 신호처리합동학술대회
색상 정보 기반 Adaboostor 적용 연구 ,33권, pp. 393-396, 대한전자공학회 2010,
프랙탈 함수와 가변 파라미터를 이용한 사실적인 지형생성, 33권, pp. 1707-1710, 대한전자공학회 2010,
2008
3D 게임 아바타 시스템 디자인 사례연구,
1권, pp.117-123, 한국 컴퓨터정보학회
캐주얼 게임 디자인 사례연구,
1권, pp.121-128, 컴퓨터게임학회
캐주얼 게임 3D 아바타 시스템 디자인 사례연구,
1권, pp.269-274, 게임학회
지역 인테그를 히스토그램을 사용한 빠르고 강건한 전경 추출 방법,
1권, pp.623-628, HCI
사운드데이터를 이용한 실시간 3차원 지형 생성,
1권, pp.184-189, HCI
2007
Digital Pedagogy..한국과 미국의 Pedagogical Digital Games(PDG) 분석을 통한 효과적인 Digital
Pedagogy Framework 연구,
인문콘텐츠학회콜로키움, pp1-28,
성우 비즈니스 시스템 분석을 통한 성우 캐스팅에 관한 연구..게임제작을 중심으로,
2007 추계 한국게임학회 학술발표대회 논문집, pp.375-380
규칙 기반 시스템을 이용한 NPC 대사 결정 시스템 ,
2007 추계 한국게임학회 학술발표대회 논문집, pp. 117-121
스테레오 코딩을 위한 스테레오 영상의 밸런싱 방법,
2007 한국 컴퓨터 정보학회 하계학술발표논문집, pp173-178
블록과 움직이는 공을 이용한 사운드 신디시스,
2권, pp.292-297, HCI
LOD(Level-of-Detail)이용한 3D 객체의 동적계층의 충동검사 성능 향상,
1권, pp.967-972, HCI
모바일 환경을 위한 개선된 웹 적합화 프록시 구현,
1권,pp.292-297,HCI
2006
게임기획시 특성을 고려한 기획 – 한국 게임 현황을 중심으로,
한국게임학회 동계학술회의, pp.95-104
온라인 대전 게임을 위한 인공지능 멀티 에이전트 플랫폼,
2006 하계 한국게임학회 학술발표대회, pp. 255-261
디지털 카메라 영상을 위한 컬러 재현 알고리즘,
제18회 영상처리 및 이해에 관한 워크샵 발표 논문집, pp. 587-592
숫자형 보드게임 디자인 연구,
한국게임학회 동계학술대회, pp.105-111
계산된 NSE를 이용한 실시간 상호작용 물 시뮬레이션,
2006 하계 한국게임학회 학술발표대회, pp. 163-168
DCT 영역에서 동영상 전송을 위한 퍼지 대역폭 조절,
제18회 영상처리 및 이해에 관한 워크샵 발표 논문집, pp. 425-430
시점 보간을 위한 부 블록 매칭과 삼각망 기반 시차 지도,
제18회 영상처리 및 이해에 관한 워크샵 발표 논문집, pp. 177-182
2005
패트리 네트와 의존성 연결을 이용한 게임 상태 머신의 확장,
동계한국게임학회 학술발표대회
부하 분산을 지원하는 유연한 게임 NPC 지능 개발 플랫폼 구조,
동계한국게임학회 학술발표대회
청소년 전자게임 교육 현황과 사회적 인프라구축..한국 현황 중심으로,
동계한국게임학회 학술발표대회
적외선 LED 트랙킹과 안정화 알고리즘 기반의 게임용 건(Gun) 인터페이스 기술,
동계한국게임학회 학술발표대회
mmorpg 트래픽 분석과 모델링,
동계한국게임학회 학술발표대회
2004
모바일 기반 미디어 다운로드 서버 설계 및 구현,
한국컴퓨터게임학회논문지 제4호, 2004.6, 58-64 (7 pages)
게임 NPC 지능 개발 플랫폼 구조 비교 및 분석,
한국정보과학회 2004년도 가을 학술발표논문집 제31권 제2호(Ⅰ), 2004.10, 658-660 (3 pages)
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