Publications

Published in Referred International Journals

2016
  • Feature based weighted neural network for hand gesture recognition, Contemporary Engineering Sciences, Vol. 9, No. 20, pp.953-960,2016 
  • Feature Based Hybrid Neural Network for Hand Gesture Recognition, Advanced Science and Technology Letters Vol.129 , pp.124-128, 2016 
2015
  • Stratified gesture recognition using the normalized longest common subsequence with rough sets, Signal Processing: Image Communication vol.30 pp.178-189,2015
  • Serious Game Design for Auditory Training of Hearing-Impaired Children, TechArt: Journal of Arts and Imaging Science, Vol. 2, No. 1, pp.46-51, 2015
  • Hybrid Tiled Display System Combining Distributed Rendering and Streaming, TechArt: Journal of Arts and Imaging Science, Vol. 2, No. 1, pp.74-80, 2015
2014
  • Improvement in Diversity of Korean Educational Content using Fuzzy Inference, TechArt: Journal of Arts and Imaging Science
  • The Surrealistic Expression of Augmented Reality through Media Aesthetics, TechArt: Journal of Arts and Imaging Science
2013 
  • Adaptive Differential Evolution Algorithm for Real Time Object Tracking, IEEE Transactions on Consumer Electronics
2012
  • Utilization of materialfocused paintings in interactive art through the analysis of immersive elements, Digital Creativity
  • Block-Based Fast Integral Histogram, S-CET
  • Fast Reference Frame Selection with Adaptive motion Search using RD Cost, S-CET
  • Block-Based Fast Integral Histogram for Real-Time Applications, ICEIC 2012
  • Hybrid Motion Search and High-speed Reference Frame Selection Algorithm, ICEIC 2012
  • Complexity Analysis of Video Frames by Corresponding Audio Features, SIGMAP
2011
  • Fast Deblocking Filter for Stereoscopic Video Coding in Mobile Broadcasting, IEEE
  • A Facial Color Transition Model to Express Character Emotion, IETE 
  • A COMPUTER-ASSISTED LEARNING MODEL BASED ON THE DIGITAL GAME EXPONENTIAL REWARD SYSTEM, Turkish Online Journal of Educational Technology
  • Enhanced H.264/AVC Deblocking Filter for Stereoscopic Video Coding in Mobile Broadcasting, IEEE
  • Multi Target Tracking Using M ultiple Independent Particle Filters For Video 
  • Surveillance, ICCE
  • Articulated Body Tracking Using Belief Propagation with Disparity Map, ISCE
  • USER-GUIDED SEGMENTATION FOR MEDICAL IMAGE USING BELIEF, IEEE

                  2010
                  • Variable block-based deblocking filter for H.264/AVC on low-endand low-bit rates terminals, Elsevier Signal Processing-Image Communication
                  • Real-time User Interface using Particle Filter with Integral Histogram, IEEE Transactions on Consumer Electronics 
                  • ROI-Centered Compression by Adaptive Quantization for Sports Video, IEEE Transactions on Consumer Electronics
                  2008
                  • How changes in context affect human behaviours and performance in mobile computing systems, WSEAS TRANSACTIONS on SYSTEMS and CONTROL
                  • Data-based Query Reformulation to Bolster Scenario-Specific Retrieval of Biomedical Documents, IJMI






                  Published in Domestic Journals


                  2015
                  • 지화 인식을 위한 계층적 은닉 마코프 모델, 전자공학회 논문지
                  2013
                  • 이중 링 마스크 저니키 모멘트를 이용한 손동작 인식, 전자공학회 논문지
                  2012
                  • 신뢰 전파와 디스패리티 맵을 사용한 다관절체 사람 추적, 한국기초조형학회전자공학회 논문지
                  2010
                  • 설치 미술에 나타난 동.서양의 그림자 연구, 한국기초조형학회
                  • 동기 부여 중심의 교육용 게임 설계, 한국게임학회
                  2009
                  • 정서-색채 이론에 기반한 게임 캐릭터의 동적 얼굴 색 제어, 멀티미디어 학회
                  • 동적상태진화신경망에 기반한 팀 에이전트의 진화, 멀티미디어 학회 290-299p
                  • 스테레오 영상에서 움직임 벡터를 이용한 고속 변이 벡터 추정, 대한전자공학회_Vol 46_No 5_pp 56-65
                  2008
                  • 가변블록 기반 저복잡도 H.264/AVC 디블록킹 필터, 전자공학회
                  • 단계적 퍼지 시스템 전략모듈을 지원하는 에이전트기반 게임 플랫폼, 멀티미디어학회논문지 제11권 제1호, 2008.1, 76-87 (12 pages)
                  • 물성중심 회화의 표현 분석을 통한 인터랙티브아트로의 몰입 요소 제안, 한국디자인지식포럼
                  • 자연의 불확정적, 불규칙적인 비주얼의 형식미적 해석, 한국디자인지식포럼
                  • 캐주얼 게임 디자인 사례 연구, 1권, pp137-146, 한국컴퓨터게임학회논문지 2008,
                  2007
                  • 진화 알고리즘을 적용한 게임 난이도 조절, 한국 컴퓨터 게임학회
                  • 한국 전통 민속 놀이 놀이구조 연구, 영상예술연구 vol.11, 영상예술학회, pp. 135-137,
                  • 이동 멀티미디어 방송(DMB)에서의 H.264 AVC 압축 파라미터 성능연구, 방송공학회지, 제12권, 제4호, pp. 28-39
                  •  시각적인 측면에서 개선된 모바일 웹 콘텐츠 적합화, 한국멀티미디어학회, 10권 10호, pp. 1229-1239,
                  • 역사소재 기반 디지털게임의 발전과정 및 기획요소 연구, 방송공학회 논문지,제12권, 제5호, pp.460-479,
                  • 게임아트의 추상적 비주얼 형식 분석을 통한 문화 컨텐츠로의 활용가능성 제안-JODI와 TOM BETTS 작품을 중심으로:, 한국디자인포럼, vol. 16, pp.61-71,
                  2006
                  • 다중 시나리오를 가진 콘텐츠 제작을 위한 페트리 네트 모델링 기법, 한국산학연 논문집, 제6권, 제1호, pp. 75-83,
                  • 게임 NPC 지능 개발을 위한 부하분산과 그룹 행동을 지원하는 유연한 플랫폼 구조, 대한전자공학회 논문지, 제43권, 제2호, pp.106-117,
                  • 네트워크 게임 트래픽 분석 및 모델링, 한국멀티미디어학회 논문지, 제9권, 제5호, pp. 635-648
                  • 디지털 콘텐츠제작과정에서 한국,미국,일본의 원소스멀티유스(One-Source Multi-Use)적용방식 비교 연구-게임,애니메이션을 중심으로, 인문콘텐츠학회, vol 8, 239-258,
                  • 선 계산 NSE를 이용한 실시간 물 시뮬레이션, 문화컨텐츠기술연구원 논문집,제2권 제1호, pp.137-141
                  • 동영상 대역폭 조절을 위한 DCT 영역의 퍼지 측정값: 대한전자공학회 논문지, 제43권 제4호, pp.113-122
                  2005
                  • JPEG파일의 압축단계를 이용한 디저털 이미지의 위변조 분석, 사진학회지, No.13, pp.155-160,
                  2004
                  • 게임 NPC 지능 개발 플랫폼 구조 비교 및 분석, 한국컴퓨터게임학회 논문지, No. 4,pp. 46-49
                  • 청소년 전자게임 교육의 현황과 제도화 움직임에 대한 비판적 고찰, 한국컴퓨터게임학회 논문지, No. 5, pp. 72-79
                  • 모바일 기반 미디어 다운로드 서버 설계 및 구현, 한국컴퓨터게임학회 논문지, No 4, pp. 58-62
                  2003
                  • 깊이 레벨에 기반한 지형 텍스처 자동 생성 알고리즘 연구, 한국컴퓨터게임학회논문지, vol 1, no 2, pp. 57-66
                  • 한글 문자 입력에 의한 입 모양 애니메이션 기술 분석, 한국컴퓨터게임학회논문지, vol 1, no 2, pp.36-45
                  • 애니메이션 합성 시스템을 위한 데이터 구조 분석 한국컴퓨터게임학회논문지, vol 1, no 2, pp.25-35




                  Published in International Conference 


                  2015
                  • Dynamically Weighted DTW for Dynamic Full-Body Gesture Recognition,ICISIP
                  • Online Gesture Recognition Using Template Matching Method with Particle Swarm Movement: International Conference on Electronics, Information and Communication
                  • Penalty Added DTW Gesture Recognition Based on Velocity Orientation: International Conference on Electronics, Information and Communication
                  • Recognition of Face Orientation by Divided Hausdorff Distance,International Conference on Telecommunication and Signal Processing
                  • Hierarchical Hidden Markov Model for Finger Language Recognition,Proceedings of the 3rd IIAE International Conference on Intelligent Systems and Image Processing 2015 
                  2014
                  • A DTW Gesture Recognition System Based on Gesture Orientation Histogram, The 18th IEEE ISCE
                  • A fast face detection method based on skin color and Adaboost, The 18th IEEE ISCE
                  • Recognition of Face Orientation Angle using Modified Hausdorff Distance,IEEE
                  2013
                  • Modified Levenshtein Distance for Real-time Gesture Recognition, CISP-BMEI 2013
                  • Hand Pose Recognition by using Masked Zernike Moments, VISAPP 2014
                  2012
                  • Complexity Analysis of Video Frames by Corresponding Audio Features,SIGMAP
                  • Block-Based Fast Integral Histogram, SCET
                  • Hybrid Motion Search and High-speed reference frame selection algorithm, ICEIC
                  • Block Based Fast Integral Histogram for Real-Time Applications, ICEIC
                  2011
                  • Enhanced H.264/AV C Deblocking Filter for Stereoscopic Video Coding in Mobile Broadcasting, ,IEEE
                  • USER-GUIDED SEGMENTATION FOR MEDICAL IMAGE USING BELIEF PROPAGATION, ISCE
                  • Multi Target Tracking Using M ultiple Independent Particle Filters For Video Surveillance, IEEE
                  2010
                  • Realtime User Interface using Particle Filter with Integral Histogram, ICCE 2010
                  • Enhanced Video Co mplexity Analysis with Audio Features, ICCE 2010
                  • ROI centered Compression by Adaptive Quantization for Sports Video, ICCE 2010
                  2009
                  • Soccer ball tracking using dynamic kalman filter with velocity control, CGIV
                  • Providing novel and useful data for game development using usability expert 
                  • evaluation and testing, CGIV
                  • Expansion of communication in media art through the intelligent interaction, CGIV
                  • Vision based Real time Game Interface, ICE_GIC
                  • Soccer Ball Tracking using Dynamic Kalman Filter with Velocity Control, CGIV
                  • Providing novel and useful data for game development using usability expert evaluation and testing, CGIV
                  • Expansion of Communication in Media Art through the Intelligent Interaction, CGIV
                  • Audio Dynamic Range Control for Set-top Box, ICCE pp305-306
                  • Facial Color Control to Represent Character Emotion, ICCE pp501-502
                  2008
                  • Training Game AI based on Evolutionary Artificial Neural Networks, APCHI  pp. 40-44, 2008
                  • Improvement of Collision Detection for 3D Models using Dynamic-Density, ICCIT
                  • Usability Expert Evaluation and Testing for Game Development, APCHI  pp. 9-12,
                  • Facial color adaptive Technique based on the theory of emotion-color association 
                  • and analysis of animation, IEEE
                  • Improvement of Collision Detection for 3D Models using Dynamic-Density, ICCIT
                  • Improvement of Collision Detection Performance of Hierarchies by Using Classified Dynamic-Density of 3D Objects, IEEE
                  2007
                  • Improved Web Content Adaptation for Visual Aspect of Mobile Services, IEEE SITIS , pp.374-380
                  • Evolving Game Agents based on Adaptive Constraint of Evolution, ICCIT  pp.1241-1246
                  • Realtime Histograms, ICCIT  pp1982-1987
                  • Homogeneity Based Background, cgiv, pp.103-108
                  • Video Game Consol Audio..Evolution and Future Trends, cgiv, pp.97-102
                  • Improvement of Collision Detection Performance of Hierarchies by Using Dynamic-Density of 3D Objects Based on LOD, cgiv
                  • VARIABLE BLOCK-BASED DEBLOCKING FILTER FOR H.264-AVC, ICME  pp.436-439
                  • An efficiect balance method of stereo images for stereo coding, The 22nd ITC-CSCC Proceeding Vol2, pp805-806
                  2006
                  • Dependency Connections for Interconnected FSMs in Modeling Computer Game, AMTA
                  • Real-Time and Interactive Water Simulation using Precomputed Navier-Stokes Equation, ICHIT vol 2, pp. 668-672
                  • Game Character’s Active Facial Color Engine based on the Theory of Emotion Color Association, ICHIT vol 2, pp. 751-757
                  2005
                  • Traffic Analysis and Modeling for Network Games, CIS  pp. 264-269
                  • Flexible Platform Architecture for Developing Game NPC Intelligence with Load 
                  • Sharing, CIS  pp. 17-22
                  • Evolutionary Algorithm for Game Difficulty Control, WSEAS International Conference on E-ACTIVITIES, pp. 7-11
                  • Position Calibration with Infrared LED Tracking System for Game Interface, CIS  pp. 286-291
                  • Dependency Connection for Game State Analysis Using Petri Net, CIS  pp. 1-6,





                  Published in Domestic Conference 


                  2015
                  2014
                  2013
                  2012
                  2011
                  2010

                  • 프랙탈 함수와 가변 파라미터를 이용한 사실적인 지형생성, 대한전자공학회
                  • 색상 정보 기반 Adaboostor 적용 연구, 대한전자공학회
                  • 다관절체의 정면 걸음걸이 추적을 위한 축소 차원 belief propagation, 신호처리합동학술대회
                  • 프랙탈 함수와 가변 파라미터를 이용한 사실적인 지형생성, 신호처리합동학술대회
                   2009

                  • 다관절체의 정면 걸음걸이 추적을 위한 축소 차원, 신호처리합동학술대회
                  • 프랙탈 함수와 가변 파라미터를 이용한 사실적인 지형생성,  23권, pp. 310-313, 신호처리합동학술대회
                  • 색상 정보 기반 Adaboostor 적용 연구 ,33권, pp. 393-396, 대한전자공학회 2010,
                  • 프랙탈 함수와 가변 파라미터를 이용한 사실적인 지형생성, 33권, pp. 1707-1710, 대한전자공학회 2010, 
                  2008
                  • 3D 게임 아바타 시스템 디자인 사례연구,1권, pp.117-123, 한국 컴퓨터정보학회
                  • 캐주얼 게임 디자인 사례연구,1권, pp.121-128, 컴퓨터게임학회
                  • 캐주얼 게임 3D 아바타 시스템 디자인 사례연구, 1권, pp.269-274, 게임학회
                  • 지역 인테그를 히스토그램을 사용한 빠르고 강건한 전경 추출 방법, 1권, pp.623-628, HCI
                  • 사운드데이터를 이용한 실시간 3차원 지형 생성, 1권, pp.184-189, HCI
                   2007
                  • Digital Pedagogy..한국과 미국의 Pedagogical Digital Games(PDG) 분석을 통한 효과적인 Digital Pedagogy Framework 연구,  인문콘텐츠학회콜로키움, pp1-28,
                  • 성우 비즈니스 시스템 분석을 통한 성우 캐스팅에 관한 연구..게임제작을 중심으로, 2007 추계 한국게임학회 학술발표대회 논문집, pp.375-380
                  • 규칙 기반 시스템을 이용한 NPC 대사 결정 시스템 ,2007 추계 한국게임학회 학술발표대회 논문집, pp. 117-121
                  • 스테레오 코딩을 위한 스테레오 영상의 밸런싱 방법,2007 한국 컴퓨터 정보학회 하계학술발표논문집, pp173-178
                  • 블록과 움직이는 공을 이용한 사운드 신디시스, 2권, pp.292-297, HCI 
                  • LOD(Level-of-Detail)이용한 3D 객체의 동적계층의 충동검사 성능 향상,  1권, pp.967-972, HCI 
                  • 모바일 환경을 위한 개선된 웹 적합화 프록시 구현,1권,pp.292-297,HCI
                   2006
                  • 게임기획시 특성을 고려한 기획 – 한국 게임 현황을 중심으로,한국게임학회 동계학술회의, pp.95-104
                  • 온라인 대전 게임을 위한 인공지능 멀티 에이전트 플랫폼,2006 하계 한국게임학회 학술발표대회, pp. 255-261
                  • 디지털 카메라 영상을 위한 컬러 재현 알고리즘, 제18회 영상처리 및 이해에 관한 워크샵 발표 논문집, pp. 587-592
                  • 숫자형 보드게임 디자인 연구, 한국게임학회 동계학술대회, pp.105-111
                  • 계산된 NSE를 이용한 실시간 상호작용 물 시뮬레이션, 2006 하계 한국게임학회 학술발표대회, pp. 163-168
                  • DCT 영역에서 동영상 전송을 위한 퍼지 대역폭 조절,  제18회 영상처리 및 이해에 관한 워크샵 발표 논문집, pp. 425-430
                  • 시점 보간을 위한 부 블록 매칭과 삼각망 기반 시차 지도, 제18회 영상처리 및 이해에 관한 워크샵 발표 논문집, pp. 177-182
                   2005
                  • 패트리 네트와 의존성 연결을 이용한 게임 상태 머신의 확장, 동계한국게임학회 학술발표대회
                  • 부하 분산을 지원하는 유연한 게임 NPC 지능 개발 플랫폼 구조, 동계한국게임학회 학술발표대회
                  • 청소년 전자게임 교육 현황과 사회적 인프라구축..한국 현황 중심으로,동계한국게임학회 학술발표대회
                  • 적외선 LED 트랙킹과 안정화 알고리즘 기반의 게임용 건(Gun) 인터페이스 기술,동계한국게임학회 학술발표대회
                  • mmorpg 트래픽 분석과 모델링,동계한국게임학회 학술발표대회
                  2004
                  • 모바일 기반 미디어 다운로드 서버 설계 및 구현, 한국컴퓨터게임학회논문지 제4호, 2004.6, 58-64 (7 pages)
                  • 게임 NPC 지능 개발 플랫폼 구조 비교 및 분석, 한국정보과학회 2004년도 가을 학술발표논문집 제31권 제2호(Ⅰ), 2004.10, 658-660 (3 pages)